AFTERZED - Art in the Web -

ΒΙΒΛΙΟ
 
ΜΟΡΦΙΚΗ  ΓΡΑΦΗ

Character Set = ( Greek ISO - 8859-7 ) 
Οπτικες τριδιαστατες εμπειριες.
       Οσο το δυνατο μεγαλυτερη αισθηματικη συμμετοχη 
του μελετητη σε εμπειρικο
και προσωπικο επιπεδο, που
επιτρεπει να βιωσει το γραφτο, να το ανακαλυψει
και να ενωθει με οσο το δυνατο 
μεγαλυτερη ενταση μ' αυτο, 
μεσα σ' αυτο, απ' αυτο.
Επινοηση γραφης.
        Η εννοια δινεται με ολες τις δυνατες 
        συνθηκες, 
        προεκτασεις, τασεις και αισθησεις.
        Εννοιολογικη μεθοδος, που στηριζεται 
        σ'ολα τα ειδητης νοησης, της εμπειριας, 
        της απεικονισης, της ταυτοτητας 
        και της αισθησης.
  Γραφη, οπου ο διαχωρισμος
  (πεζο, ποιημα, μελετη,
         διατριβη, μουσικη, εικονα, αφη, συνομιλια κ.α.)
         δεν υπαρχει.
         Απομονωση του στεγανου, μεταξυ 
         των διαφορων μορφων εκφρασης.
  Η αρχιτεκτονικη 
        στην ολοτητα της.
        Αιγυπτιακη γραφη, 
        σε συνδυασμο με την Ευρωπαικη.

Πρωτη επαφη με τη νεα μορφολογια, 
δια μεσου της κοινης σημερινης γραφης.

         Η ''οπτικοσκεπτικη'' η ''οπτικονοητικη'' 
         βασιζεται πανω στην ιδια την υφη των λεξεων 
         και τις εμπειριες που εικονιζουν, 
         η τον καθρεφτη που φερνουν, 
         ή το αντικειμενο που χαρακτηριζουν, 
         ή οτιδηποτε αλλο προσδιοριζουν.
         Οι ιδιες οι λεξεις απο μονες τους δεν εχουν ζωη.
         Πρεπει να τις φερουμε στο σημειο να εκμαιευσουν 
         διαταραχες, να ανακινησουν και να ταρακουνηθουν
         και να φωναξουν μονες τους την υπαρξη τους 
         και την τοποθετηση τους, σε σημειο να γινουν 
         συνεργατες και ηθοποιοι στο εργο που ο καθενας 
         προβαλλει μεσα απο το γραφτο του, 
         με την καθαρη κινητικη, ακουστικη, οπτικη, 
         αισθηματικη μορφη της ηθοποιιας.

Μ'αυτην την τακτικη και την νεα τους τοποθετηση,
οι λεξεις ηθοποιοι,πρωταγωνιστες,ακροβατες,
προλεταριοι,αστροναυτες και προφητες,
αυτοπροσδιοριζονται σταθερα και δινονται
με λιτοτητα.

 




 



 
 
.
.



Το πρωτο βημα της
''οπτικοσκεπτικης''.
        Για να δοθει το βαθος, το υψος, ο συνεπης ειρμος, η αναλογια, 
το υφος, 
        οι επιμερους
       προεκτασεις και σκεψεις (που δεν αποτυπωνονται
        στο χαρτι για διαφορους λογους-προσωπικοι, 
        ταχυτητα της σκεψης,δυσκολια εκλογης μεταξυ
         διαφορων μορφων, φρασεων, λεξεων, νοηματων,
        συμπτωσεων, πυκνωμα νοηματων, διαφυγη σκεψεων
          κ.λ.π.( και αλλα καθοδηγητικα στοιχεια, τα ''στιγματα'')
       του δημιουργου, χρειαζεται η επαναφορα, η βραχυνση
        και η σκληρυνση της γλωσσας, του δυναμικου της γραφης.


*

*

*

Σταματουν οι πολυσυνθετες δομες της γλωσσας, 
το ακαταλυπτο και ξενο λεξιλογιο, 
δικτυωνοντας και ενσωματωνοντας
καταλληλα, μεσα σε λιγες και πολυτροπες
εκφρασεις, που δηλωνουν με απολυτη
διαυγεια, το περιεχομενο του μηνυματος
και διατρανωνουν την υπαρξη τους απλα 
και αρμονικα, (εδω,με ολες τις δυνατες
αισθησεις και εμπειριες) δινοντας 
το αληθινο
μεγαλειο της παρεξηγημενης γραφης.
Εκδηλωνοντας καταστροφες, πολεμους, 
ψυχολογικες δυσθυμιες, ασχημες προσωπικες, 
διαπροσωπικες, κοινωνικες καταστασεις, 
οι λεξεις ζωγραφιζονται αναλογα 
με αυτο
που υποδηλουν.
=============================

*


Λεξεις σκαμενες, 
   τσαλακωμενες, 
   λεξεις αναπηρες, 
   φρασεις με
   αποσυγκολλημενα
   κομματια, 
   μαυρες λεξεις, 
   μελανα
   χρωματα
   τσακισμενες
   λεξεις, 
   μπερδεμενες
   λεξεις
   φρασεις
   ματωμενες
   κοκκιννα
   γραμματα, 
   παρανοικες
   λεξεις απο
  

  σχιζοφρενικες, 
  εξωπραγματικες
  καταστασεις
  με ασυναρτητη
  συνδεση, 
  ψυχεδελικες
  λεξεις με
  φωσφορο
  (μια ιδεα)
  γαλαζιους
  καπνους και
  χρωματα,
  λεξεις μετανοιας
  με τα μουτρα
  προς τα κατω, 
  αναποδογυρισμενες
  λεξεις
  επειτα απο
  καταστροφη, 
  
         υποταγη
ανημπορη
λυσσα
λεξεις που θα
διαβαζουμε
αναποδα
(αντιρρηση,
ανυποταξια)
λεξεις σε
σιδεριες
σε φυλακες
(σκοτεινος ρολος,
στενη επαφη
μαζι τους,
επικινδυνες λεξεις),
λεξεις αναπηρες, 
λεξεις εξαρτησης
με αλλες 
επανω τους, 
απο κατω τους
(κοινωνικες
τοποθετησεις, 
διακπισεις, 
διαχωρισμος, 
ταξικες διαφορες), 
ακομα και
σαδομαζοχιστικες
λεξεις με
μαστιγια και
ροπαλα.
νυχια και ξυραφια
συγχιση που εκδηλωνεται με σκορπια γραμματα
(μια λεξη αβαλτη, ατοποθετητη, διακορευμενη)
γραμματα ασυμμετρα και
παραστασεις κλονισμου και ποθου.
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
Κοντυλοφοροι, που επιπλεουν στη γαλαζια ραχη μου
γεμιζουν τον πυθμενα του φεγγαριου
με μπλε πουα.
Μετα το πρασινο, ολη η φυση θαναι γαλαζια
για παντα, προς τα μεσα.
Οστρακα χαμογελουν στα υψωμενα κονταρια
και πουλια κελαηδουν στις ιδεες
του πρασινου και μπλε.
Μπουκετο, ιστιοπλοια, ιδεες, ιδεες, ανθοδεσμη του κακου.
Στο βαθος της αμμου βρισκεται η οψη του φεγγαριου, 
η χαμενη οψη του Παραδεισου,χωρις προεξοχες
και νευρωνες, μονο ισοροπισμενη αβεβαιοτητα
στην εσχατη κινηση της πτωσης.
Υπεροχη βεβαιοτητα της συντριβης και της πτωσης, 
οπου ολα πετανε, πλεουν, περιπλεκονται σε
δεντροστοιχιες, κληματαριες, αναριχωμενες βατους, 
στο μπλε- γαλαζιο χρωμα του αυριο.
Μονοι ισοροπιστες,οι φασεις αχνες, οι διαβητες ξυλινοι, 
το μισοσκοταδο ενωτικο της απατης, 
ερημος του ονειρου.
Το ονειρο, πατωμα και μαξιλαρι της μερας.
Φτερα και λεξεις απο -φ-  φωλιες αρχινισμενες
κι αφτιαχτες,περιμενοντας την λεξη, λεξη που θαρθει, 
ξυλινη ποικιλμενη λεξη, λεξη απο το προχτες, 
λεξη ξυπολυτη και προστυχη, λεξη αναστεναχτικη, 
λεξη παρενθετικη, ανησυχη, τριζατη, λεπτοπουπουλατη, 
λεξη ασθμαινουσα, αντιστιξεις γαλαζιου μεσημεριου, 
στο ηλιοφως του μεσοξυπνιου.
Στο φραχτη, οστρακοειδη πηδηχτα, κοιτανε το πλουσιο
φτερωμα του κυκνου, στο μεσαιο σκαλοπατι
της αρνησης. 

 
 
 
 

 

Οχι, οχι, σκαλοπατι, Ικαρος, ιδεα, 
ιδεα του Ικαρου 

για το φτερωμα, 

Ικαρος πουλημενος στην ιδεα, 

φτερα στον αερα, 

καψαλιασμα ιδεας. 

Οι πυρες περιμενουν τους ηρωες, 

τους μαρτυρες, τους θνητους, 

στο ξυπνιο, στο αυριο, στο μεταξυ, 

στο μεταξυ του μεταξυ της

συρικνωσης και της επανεμφανισης.

(Μεσολαβησε στην υπαρξη και την

συρικνωση και επανεμφανισε το 

μεταξυ του Μεταξυ).

Ετσι, ολα στο μεταξυ εχουν ακινητοποιηθει, 

για μικροτερο χρονο απο οσο χρειαζεται, 

για να αρχισει ο χρονος και ετσι μενει

μετεωρο στον αερα πανω απο την πυρα, 

το μεταξυ της συρικνωσης και της

επανεμφανισης.

Θειο Μεταξυ, μεταξυ ουρανου και Γης, 

μεταξυ πλανητων και βαθους των

θαλασσων, μεταξυ χτες και αυριο, 

μεταξυ αληθειας και οδοστρωματος, 

μεταξυ πιθανου και απιθανου.
 
Οι γαλαζιοι κοντυλοφοροι περιδιαβαινουν,περισπουδαστα, 
περισυλλογιζομενοι, περισυλλεγοντας περιτυλιγματα, 
περιπατοι, περιπατοι στην γαλαζια ραχη μου, οπου οι
κοντυλοφοροι πρασινοι και μπλε,μπλε και πρασινοι, 
ζωγραφιζουνε τα ονειρα μου, καθετα στον ηλιο.

Μουσκεμενη η νυχτα στην αγκαλια της Βικυς.
Μουσκεμενη η νυχτα,αγκαλιασμενη με την
αιωνιοτητα και την χρωματιστη ανεμοσκαλα 
της Ιστοριας.
Χερια αγκαλιασμενα σε συννεφενιες νοτες,
νοτες παραλληλες στις σιδηροτροχιες του
απειρου, οπου ξεκρεμαστοι παραμενουν οι
ποθοι του διαρκως σπαρμενου αλλοφροσυνη
χωραφιου.
Φιδια  πλεκονται στα μαλια της δρασης 
κοιταζοντας προς το περα απο το υστερα,
στη δραση που τοποθετειται στα καλωδια του
υπερατλαντικου τηλεγραφου,αναμεσα σε δυο
γυμνασμενα χερια να γραπωνουν ευχες....
Σας εξακοντιζω ομορφες απροσμενες εικονες.
Σας προσυλητιζω στο ημιφως της ταυτισης.
Σας πουλαω αχρηστα, ιδεατα 
αντικειμενα.
Σας χαριζω τα τιμαλφη της αδικιας, προχειρα ριγμενα
στα ποδια σας.
Αποσπασμα απο 
το Καλσον της Μεδουσας
'83
 

design and typing by Vicky Horiati
 
HOME

VISIT THE ART CREATORS' E-SHOP

 
Copyright @ Isidoros Printezis/1999  All rights  reserved  Last update 11/2000
EMAIL 

 
AFTERZED ART IN THE WEB

http://www.afterzed.gr/biblio